مراحل ساخت المنت میله ای

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

المنت های میله ای امروزه یکی از پر مصرف ترین المنت ها در بازار می باشند. این المنت ها به دلیل انتقال گرمای خوبی که دارد، مورد تایید بسیاری از عموم مردم قرار گرفته است.
المنت میله ای از یک لوله تشکیل شده است که جنس آن معمولا از استیل، آلومینیوم و مس می باشد. در این المنت یک سیم به نام نیکل کروم به صورت فن در داخل لوله قرار گرفته که از عایق خاک اکسید منیزیم کاملا پوشیده شده تا با بدنه المنت و لوله روکش هیچگونه اتصال الکتریکی نداشته باشد دو انتهای این فن توسط پیچ هایی به یکدیگر بسته شده است که به آن نقطه سرد می گویند زیرا این پیچ ها هیچوقت سرد یا گرم نمی شوند.

مراحل ساخت المنت میله ای

تمامی مراحل ساخت المنت میله ای

1- ابتدا برای ساختن المنت میله ای نیاز به مواد و ابزاری از جمله سیم مقاومتی، پوسته مقاوم، پین، اتصالات و همچنین ابزار های کوچک مانند پیچ گوشتی، ولت متر دارید.
2- سپس در مرحله بعد باید قبل از شروع به ساختن المنت یک طرح اولیه از المنت مد نظرتان بکشید و بعد از طراحی و مدل سازی طرح المنت شروع به ساختن آن کنید.
3- در مرحله سوم ساخت المنت، باید موادی انتخاب کنید که مناسب و مقاوم باشد مانند فولادهای ضد زنگ، نیکل، کروم و… زیرا باید مواد شما در برابر فشار و دمای بالا مقاوم باشند.
4- سپس در این مرحله باید به مواد های موجود همچون میله ها، پیچ ها و … شکل داده و آن ها را به یکدیگر متصل کنید.
5- بعد از اتصال مواد ها به یکدیگر از سالم بودن المنت توسط تست های اندازگیری مقاومت، ولتاژ و دما اطمینان کامل حاصل کنید.
6- سپس در نهایت بعد از اطمینان از سالم بودن المنت آن را راه اندازی کرده و در صنایع مورد نیازتان بکار بگیرید.

جنس و ساختار المنت میله ای

همانطور که در بالا اشاره کردیم این المنت ها از روکش لوله ای با اندازه های مختلف از جنس مس، استیل، آلومینیوم تشکیل شده و در داخل این لوله یک سیم از جنس کروم نیکل به صورت فنر وجود دارد که توسط خاک اکسید منیزیم عایق شده که باعث می شود.
هیچگونه اتصالی بین بدنه المنت و روکش آن ایجاد نشود و انتهای آن توسط دو پیچ بسته شده که این نوع پیچ اصلا سرد و گرم نمیشود و به آن نقطه سرد می گویند.
این نوع المنت ها به دلیل ساختار داخلی که دارند هرچه مدت آنیل شدن این نوع از هیتر ها بیشتر شود انعطاف پذیری آن هم در زمان فرم دادن نیز بیشتر می شود.

المنت میله ای می تواند انتقال دمای زیادی از طریق رسانش و تابش برای گرمایش مایعات، هوا، گازها و سطوح مختلف نیز داشته باشند.

 ساخت المنت میله ای

کاربرد المنت میله ای

المنت میله ای کاربردهای زیادی در مواقع مختلف دارد و در موارد زیادی از آن استفاده می شود، یکی از کاربردهای آن استفاده در یخ زدایی و جلوگیری از تراکم های بالا است، همچنین المنت های میله ای به دلیل خمیدگی که دارند از آن در مواردی مانند بخاری برقی، سماور، لباسشویی، اتو ، سشوار ، یخچال، آبگرمکن های برقی و…کاربرد دارند.
المنت های میله ای به دلیل انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسبی که دارند از آن در گرمایش صنعتی، کشاورزی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می دهند.

مزایا المنت میله ای

المنت های میله ای دارای هیچگونه آلایندگی نمی باشند و این ویژگی باعث می شود محیط اطراف آلوده نشود. یکی از نکات مثبت این نوع المنت کنترل دما و حرارت تولید شده است که این ویژگی باعث تولید انرژی برق کمتری می شود.

از مزایای مهم این نوع المنت به قیمت ارزان و مناسب آن نیز می توان اشاره کرد:

  • المنت های میله ای از عمر طولانی و کارایی بالایی برخور دارند.
  • حذف و نصب و همچنین جایگزین کردن این المنت ها بسیار آسان است.
  • المنت های میله ای از ظاهر خوبی برخور دار هستند و می توان از آن ها در پروژه های مختلف استفاده کرد.
  • این نوع المنت ها دارای اندازه های گوناگونی هستند و شما با توجه به نیازتان می توانید سایز مد نظرتان را خریداری کنید.
  • المنت های میله ای گرما و حرارت یکنواختی توزیع می کنند.
  • المنت های میله ای با توجه به کاربردهایی که دارند و شرایط مصرف آن ها دارای جنس های مختلفی هستند.
  • این المنت ها از قدرت انعطاف پذیری بالایی برخور داربوده و دارای مقاومت بالایی است.

مراحل ساخت المنت میله ای به طور کامل

قیمت المنت میله ای

قیمت المنت میله ای به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از عواملی که می توان به آن اشاره کرد اندازه و ابعاد المنت است. هرچه المنت مد نظر شما دارای اندازه بزرگتری باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد شد. همانطور که گفتیم المنت ها دارای انواع گوناگونی می باشند پس نوع المنت هم در تغییر قیمت می تواند نقش داشته باشد.
مواد به کار رفته شده در ساخت المنت هم نیز تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. درصورتی‌ که قصد استعلام قیمت و خرید المنت میله ای هیتر هدف را دارید میتوانید با کارشناسان تماس ارتباط برقرار کنید. ما جدیدترین محصولات با قیمت مناسب را در اختیار شما قرار می دهیم و شما می توانید یک خرید عالی را نیز تجربه کنید.

خرید المنت میله ای

جهت خرید المنت میله ای و انتخاب آن باید به حداقل و حداکثر فضایی که می‌خواهید برای این محصول اختصاص دهید توجه کنید. دومین چیزی که باید هنگام خرید به آن توجه کنید این است که می‌خواهید در محیط مورد نظر از چه دمایی استفاده کنید، هر چه دمای محیط بالا تر باشد باید المنتی را انتخاب کنید که وات بر سانت آن بیشتر باشد. سپس در اخر به کیفیت محصول و جنس آن در هنگام خرید بسیار توجه کنید زیرا کیفیت بالا و جنس خوب باعث طول عمر بیشتر محصول می شود.
مجموعه هیتر هدف دارای چند سال سابقه کاری در زمینه تولید بهترین محصولات صنعتی می باشد. محصولات شرکت ما دارای گارانتی بوده و شما می توانید با اطمینان کامل محصول مورد نظر خودتان را از مجموعه هیتر هدف انتخاب کرده و خریداری کنید.
نتیجه گیری 
در این مقاله سعی کردیم در مورد المنت میله ای، کاربرد ، مزایا، مراحل ساختن المنت میله ای و همچنین قیمت آن نیز صحبت کنیم. در صورت نیاز شما می توانید با شرکت ما و کارشناسان فروش محصولات به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کرده و از مشاوره رایگان تیم ما بهره مند شوید.

امتیاز دهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیتماس با ما
Call Now Button